Weekendje weg bij Novotel Antwerpen

Novotel Antwerpen

Voor wie mij volgt via social media zal vast wel hebben gezien dat wij vorig weekend naar Antwerpen zijn geweest. Ons eerste weekendje weg als gezin van vier. Ik vond het heel spannend, maar als je niets probeert dan zul je ook nooit weten of het goed gaat. Het weer zat ons in ieder geval mee, want de zon scheen en het was gemiddeld 25 graden. Het was wel een hele happening voordat je daadwerkelijk de deur uit kunt met twee kinderen, want je moet vooral veel meenemen voor hen. Flesjes, voeding, luiers, doekjes, kleding etc. moesten ingepakt worden en dat moest mijn man weer allemaal in de auto zien te krijgen. We merken dat deze toch een beetje te klein wordt met twee kinderen. Nog net voordat de Giro ‘d Italia door onze stad kwam rijden waren wij vertrokken met als eindbestemming Novotel Antwerpen.

Wij kozen voor Novotel Antwerpen, omdat dit hotel is ingespeeld op kinderen. Als je gaat overnachten als koppel in een hotel dan pas je je gemakkelijk aan. Een goed bed en ontbijt is dan vaak al voldoende. Maar als je gaat overnachten met kinderen dan is het prettig als een hotel wat meer gemakken heeft. Bij Novotel mogen er twee kinderen tot 16 jaar gratis bij hun (groot)ouders op de hotelkamer overnachten. Ook mogen de kinderen gratis mee ontbijten. Heb je wat meer ruimte nodig met je kinderen, dan kun je een tweede hotelkamer boeken voor de helft van de prijs van je eigen hotelkamer.

Aankomst Novotel Antwerpen

Aankomst

De rit naar Antwerpen ging vrij vlot. Na ruim twee uur rijden, met een korte tussenstop, arriveerden we bij Novotel Anwerpen. We werden vriendelijk ontvangen bij de receptie. Er werd meteen actie ondernomen om onze hotelkamer klaar te maken. De kinderen kregen een klein presentje: onze zoon een knuffeltje en onze dochter een opblaasbare frisbee. Na even gewacht te hebben, werden we naar onze hotelkamer gebracht. Deze was op de begane grond wat erg handig is met de kinderen. Op de hotelkamer stond een slaapbank die uitgeklapt kon worden voor onze dochter. Er werd ook meteen een opgemaakt campingbedje geplaatst voor onze zoon. Er was niet ontzettend veel ruimte, maar wel voldoende om ons goed te kunnen redden. Nadat we alle spullen op onze kamer gezet hadden zijn we op weg gegaan naar het centrum van Antwerpen.

Novotel Antwerpen

De lobby, het terras, het restaurant en de bar van Novotel Antwerpen

Het slapen

In het centrum van Antwerpen hebben we een ijsje gegeten, wat gewinkeld en tegen de avond heeft onze dochter er wat gegeten. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel. We hebben daar onze dochter klaargemaakt om te gaan slapen en zelf zijn we in het restaurant wat gaan eten. We hadden natuurlijk de babyfoon meegenomen en deze had prima bereik tot in het restaurant. Zo kon onze dochter lekker gaan slapen. Onze zoon moest nog een fles hebben, dus deze hebben we deze tijdens het eten gegeven. Alleen na de fles moest hij weer een schone luier. Dit heb ik op onze hotelkamer gedaan, want onze dochter bleek nog wakker te zijn. Daarna heb ik onze zoon ook in zijn bedje gelegd en dat bleek een verkeerde keuze te zijn. Hij wilde namelijk niet gaan slapen, begon uiteindelijk hard te huilen en zo hadden we twee kinderen die niet wilden gaan slapen. Dit vereist dan wel wat creativiteit. Mijn man is bij onze zoon op de hotelkamer gebleven totdat hij in slaap was gevallen. Onze dochter hebben we naar het restaurant gehaald en ik heb daar nog even gezellig met haar gezeten. Daarna is zij ook naar bed gegaan en konden de kids lekker slapen. Na de laatste voeding van middernacht konden we allemaal gaan slapen.

Hotelkamer Novotel Antwerpen

Linksboven de slaapbank voor onze dochter, rechtsonder ons bed en daar achter het campingbedje voor onze zoon.

Het ontbijt

De volgende ochtend was onze dochter helaas wel wat vroeg wakker. Ze bleek aan het dromen te zijn waardoor ze wakker schrok. Toen zijn we ons maar klaar gaan maken voor het ontbijt. Dit was heerlijk en goed verzorgd. We konden onze zoon nog even lekker laten slapen op de hotelkamer en wij hebben rustig kunnen genieten van de lekkere broodjes, koffie en verse sapjes. Na het ontbijt zijn we naar Aquatopia geweest en daarna ben ik samen met mijn dochter naar het concert van K3 geweest in de Lotto Arena. Hierover vertel ik jullie nog meer in een ander artikel.

Eten Novotel Antwerpen

De bovenste foto’s zijn van het ontbijt en de onderste van het avondeten

Onze laatste avond

We hadden geleerd van onze ervaringen van de vorige avond, dus op de laatste avond hebben we het anders aangepakt. We hebben onze dochter in bed gestopt, de reiswieg, luiertas en fles meegenomen en daarna zijn we met z’n drieën in het restauarant gaan zitten. Daar hebben we onze zoon de fles gegeven en daarna lekker in de reiswieg laten slapen. Zo hadden wij een heerlijke avond met een drankje en een kaasplank en konden onze kinderen lekker slapen.

Avond Novotel Antwerpen

Conclusie

De volgende ochtend konden we lekker rustig aan doen. Aankleden, ontbijten, inpakken en voor 12.00 uur uitchecken. We hadden genoeg tijd en hoefden ons niet te haasten. Al het personeel dat we hebben gesproken was vriendelijke en behulpzaam. De kinderen hadden het prima naar hun zin en wij hebben ook genoten. Ons bed sliep lekker en ook de kinderen hebben goed geslapen. In de lobby van het hotel is een kleine speelruimte en een spelcomputer. In het restaurant zijn kinderstoelen en stoelverhogers aanwezig en ook zijn er speciale menu’s voor de kinderen te bestellen. Voor ons was overnachten bij Novotel Antwerpen erg geslaagd! In de toekomst zullen we vast nog eens terugkomen of een andere vestiging van Novotel bezoeken. Novotel heeft namelijk meer dan 400 hotels in 61 landen. Als de kinderen het naar hun zin hebben dan heb je als ouder ook een fijne tijd.

Speelruimte Novotel Antwerpen

Speelruimte in de lobby van het hotel

Hebben jullie ervaring met overnachten in een hotel met kinderen?

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Novotel/Accor Hotels

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.