My Little Pony Pinkie Pie spel (review)

My Little Pony Pinkie Pie spel

Waren jullie vroeger ook zo dol op My Little Pony? Ik kan me nog herinneren dat ik het erg leuk vond om met deze leuke gekleurde paardjes te spelen. Tegenwoordig is My Little Pony nog steeds helemaal hip en er is nu zelfs een leuk spel van deze paardjes te koop: My Little Pony Pinkie Pie spel. Het spel is geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar. Ik vind het persoonlijk speelgoed dat gericht is op meisjes, maar dat wil niet zeggen dat jongens er geen plezier mee kunnen hebben. Onze dochter mocht dit spel testen, dus we waren erg benieuwd wat zij ervan vond.

Pinkie Pie is één van de belangrijkste karakters. Ze houdt van feestjes geven en is altijd vrolijk. Het allerleukste vindt ze een surprise party. Pinkie Pie heeft een taart gebakken en deze taart moet worden versierd met gekleurde ballonnen. Als Pinkie Pie tevoorschijn komt uit haar taart als jij aan de beurt bent, dan heb je gewonnen!

Uitpakken

Het spel bestaat uit verschillende onderdelen:

• 1 Pinkie Pie figuur
  • 2 taartlagen
  • 12 ballonnen om de taart te versieren
  • taartdeksel

Het is bedoeling dat een volwassenen de taart eerst goed in elkaar zet. Dit is niet moeilijk, als je van te voren even goed de beschrijving doorleest. Als het spel goed in elkaar is gezet dan is het meteen klaar om te kunnen spelen.

My Little Pony Pinkie Pie spel

My Little Pony Pinkie Pie spel

Verdeel eerst de ballonnen tussen de spelers. Je kunt ervoor kiezen om bijvoorbeeld de oudste speler te laten beginnen. Daarna zet je één voor één een ballon in de taart. Als Pinkie Pie uit de taart springt dan heb je het spel gewonnen. Als je het spel opnieuw wil spelen dan haal je alle ballonnen eruit en druk je Pinkie Pie weer terug in de taart. Leg de deksel er weer bovenop en zo speel je het spel nog een keer. Heb je er genoeg van, dan kun je de ballonnen weer netjes opbergen onderin de taart. Erg handig, zodat je de ballonnen niet snel kwijt kunt raken en altijd bij de hand hebt.

Verder is er ook nog een optie om het spel te combineren met een app op de iPhone, iPad, iPod touch of bepaalde Android apparaten. Hiervoor moet je de De My Little Pony Friendship Celebration app downloaden. Op zich is het een leuk spelletje, maar het doel van het spel is mij nog niet helemaal duidelijk. Je kunt het hartje op de borst van Pinkie Pie staat laten scannen in het spel en dan herkent hij Pinkie Pie. Wat de meerwaarde hiervan is is mij nog niet helemaal duidelijk geworden. Het is wel een veelzijdig spelletje dat je steeds weer verder kunt spelen.

My Little Pony Pinkie Pie spel

Wat vonden wij van dit spel?

Onze dochter vindt het een erg leuk spel. Het is simpel en dus gemakkelijk met haar te spelen. Het enige nadeel van het spel vind ik dat Pinkie Pie moeilijk blijft zitten in de taart wanneer je haar naar beneden drukt. Hierdoor kan ze het spel niet helemaal zelf spelen, want hierbij heeft ze mijn hulp nodig. Ik vind het fijn dat dit spel niet afhankelijk is van batterijen en dat het geen geluid maakt. Batterijen voor spellen zijn vaak prijzig en speelgoed dat geluid maakt zorgt er vaak voor dat onze dochter nog drukker wordt. Daar zijn wij als ouders meestal niet zo blij mee, omdat onze dochter van nature al heel veel energie heeft. Het spel ziet er mooi en kleurrijk uit, waardoor het aantrekkelijk is om ermee te spelen. Je moet er alleen als ouder wel op letten dat de ballonnetjes compleet blijven, want deze kun je wel gemakkelijk kwijt raken. Wij zouden dit spel zeker aanraden voor kinderen in de leeftijd van 3 tot 6 jaar.

My Little Pony Pinkie Pie spel is onder andere verkrijgbaar bij bol.com, Bart smit, Intertoys, Blokker en ToysXL voor  €24,95

Is jouw dochter gek op My Little Pony? Zou het Pinkie Pie spel ook iets voor haar zijn?

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Hasbro