Casper en Emma de bergen in (Filmrecensie)

Als je kinderen hebt dan heb je vast wel eens gehoord van Casper en Emma. Een vrolijk duo dat samen veel avonturen beleefd. Onze dochter kijkt er graag naar. Na de serie en 3 films is er nu weer een nieuwe film van dit vrolijke duo te zien, namelijk Casper en Emma de bergen in. Wij hebben de film al gezien en willen je graag vertellen wat wij ervan vonden. Lees je mee?

Casper en Emma de bergen in

Het is vakantie en Casper en Emma staan te trappelen om met hun knuffels, Welpje en Mevrouw Konijn, op reis te gaan. Caspers vader heeft een avontuurlijk verblijf geboekt in een park in de bergen, ver van de bewoonde wereld. Niet alleen Caspers ouders gaan mee, maar ook Emma’s moeder en Aksel, een goede vriend van Caspers vader. Casper vindt het zielig voor Emma dat ze haar vader zo mist en hoopt dat haar moeder en Aksel verliefd op elkaar worden. Dan zou Emma weer een perfect gezin hebben. Maar helaas: de vonk tussen Aksel en Emma’s moeder slaat niet over. Casper blijft hardnekkig proberen de twee te koppelen, maar neemt daarbij steeds meer risico’s.

De première

Afgelopen zondag waren wij bij de première van de film Casper en Emma de bergen in. Deze première was in pretpark de Julianatoren in Apeldoorn, dus dat was dubbel pret voor onze kinderen. Onze dochter was al bekend met Casper en Emma, maar onze zoon is eigenlijk nog te klein om de verhalen van Casper en Emma te kunnen begrijpen. Toch hebben we hem wel meegenomen. Mocht hij onrustig worden, dan kon mijn man met hem naar buiten. Voordat de kinderen en ouders de zaal in gingen kreeg iedereen wat te drinken en de kinderen kregen een emmertje popcorn mee. Mevrouw Suikerspin en meneer Kaasgaaf wisten de kinderen te vermaken voordat de film begon.

Casper en Emma de bergen in

De zaal zat helemaal vol

Wat mij meteen opviel, was dat de hoofdrolspelers: Casper en Emma, niet dezelfde waren als uit de films die ik eerder had gezien. Het onderwerp van de film is meteen duidelijk, want Casper en Emma gaan de bergen in. Ik vond het zelf prachtig om te zien. Het thema wat steeds terug komt in de film is ‘goede daden’ verrichten. Hiervoor kunnen Casper en Emma zelfs insignes verdienen en dat willen ze natuurlijk heel graag. Ze maken samen allerlei spannende dingen mee en daar kunnen mevrouw Konijn en Welpje natuurlijk niet bij ontbreken. De film duurt in totaal 80 minuten en is geschikt voor alle leeftijden.

Wat vonden wij van de film?

Ik vond het zelf een leuke film met een mooi verhaal. Een echte familiefilm over liefde, familie en vriendschap waarin spannende, grappige, maar vooral ook vrolijke momenten te zien zijn. Onze dochter bleef ook geboeid tijdens de film en na de film kon ze mij het verhaal goed navertellen, dus ze had goed opgelet. Zelfs onze zoon heeft de film netjes afgekeken zonder te mopperen en dat vond ik erg knap. Het was behoorlijk druk en warm in de zaal en 80 minuten stilzitten voor een dreumes van 1,5 jaar is best een opgave.

Casper en Emma de bergen in

Onze dochter vond het ook mooi om te zien dat Casper en Emma zulke goede vrienden zijn en veel om elkaar geven. Ze willen het beste voor elkaar en proberen elkaar daar zo goed mogelijk bij te helpen. Ik denk dat ieder kind graag zo’n vriendschap zou willen. Ik zou de film zeker aanraden voor een leuke ochtend of middag uit. Houd er daarbij wel rekening mee dat je kind een tijdje goed stil moet kunnen zitten. De film Casper en Emma de bergen in draai vanaf 1 juni in verschillende bioscopen in Nederland.

Na afloop van de film hebben we nog volop genoten van het prachtige weer en de leuke attracties in pretpark de Julianatoren. We gingen moe maar voldaan weer terug naar huis…