Tinkerbell en de legende van het Nooitgedachtbeest (Filmrecensie)

Op 26 augustus 2015 is de dvd van de Disneyfilm: TinkerBell en de legende van het Nooitgedachtbeest (TinkerBell Legend of the Neverbeast) uitgekomen. Tinkerbell het elfje is inmiddels ook een favoriet van onze dochter, dus wij waren erg benieuwd naar deze film. Wij kregen van Disney de mogelijkheid om deze film te bekijken en dat deden wij met veel plezier!

Tinkerbell en de legende van het Nooitgedachtbeest

De film Tinkerbell en de legende van het Nooitgedachtbeest is eigenlijk geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar. Dat is onze dochter natuurlijk nog niet, dus we hebben haar van te voren duidelijk verteld dat ze aan moest geven als het te spannend werd. Ze is bij de spannende momenten lekker tegen mij aan gekropen en samen hebben we de film bekeken.

Het verhaal speelt zich af in de Elfenvallei waar alle elfjes bij elkaar wonen. Het verhaal draait eigenlijk om het elfje Faun, een goede vriendin van Tinkerbell. Zij is een dierenelfje dat zich graag bekommert om dieren in nood. Ze is dan ook meteen nieuwsgierig als ze in de verte een beest hoort brullen en gaat op onderzoek uit. Ze vindt een groot beest met gloeiende groene ogen. Dit beest is natuurlijk niet welkom in de Elfenvallei, maar toch is ze erg nieuwsgierig naar zijn bedoelingen. De verkenner-elfjes hebben de brul van het mysterieuze beest ook gehoord en zijn vastbesloten om het beest te vangen. Zij denken namelijk dat het beest de Elfenvallei zal vernietigen en dat mag natuurlijk niet. Faun is ervan overtuigt dat het beest toch een goed hart heeft, dus zij zal Tinkerbell en haar vriendinnen hiervan moeten overtuigen. De vraag is natuurlijk of het beest echt zo’n goed hart heeft en of Faun de juiste keuzes maakt. Dit maakt de film erg spannend! Ik ga het einde van het verhaal niet verklappen, want dit moeten jullie natuurlijk zelf gaan bekijken.

Deze spannende film is een prachtig verhaal over echte vriendschap en vertrouwen in elkaar. De film bevat prachtige muziek en mooie liedjes, zoals we dit ook van Disney zijn gewend. Vooral de muziek zorgt voor de emotie in de film en maakt sommige momenten extra spannend. Gelukkig kennen de Disney films altijd een goed einde. Het is zeker de moeite waard om met je kind(-eren) te bekijken.

Bekijk hier de trailer van Tinkerbell en de legende van het Nooitgedachtbeest:

Tinkerbell en de legende van het Nooitgedachtbeest duurt 73 minuten en is onder andere verkrijgbaar bij bol.com op DVD voor €17,99 en op Blue Ray voor €14,99

Heb jij de film Tinkerbell en de legende van het Nooitgedachtbeest al gezien? Zo ja, wat vond je ervan? Zo nee, spreekt deze film je aan voor je kind(eren)?