Casper en Emma maken theater (Recensie)

Casper-en-Emma maken theater

Casper en Emma zijn vanaf mei alweer te zien in hun zesde bioscoopfilm: ‘Casper en Emma maken Theater’. Dit keer gaan ze met hun klasgenootjes theater maken om geld in te zamelen voor een goed doel. Casper en Emma is van oorsprong een populaire televisieserie uit Noorwegen. In Nederland is de serie te zien bij Zappelin/KRO Kindertijd en op Netflix. Het merk is zo populair dat er al een gehele lijn merchandise van beschikbaar is met onder andere knuffels, kleurboeken, leesboeken en spelletjes. De film is wederom geregisseerd door Arne Lindtner Næss, die meerdere prijzen en nominaties heeft gekregen voor zijn films op diverse filmfestivals. ‘Casper en Emma maken Theater’ wordt door Just Film Distribution en Just4Kids vanaf 31 mei officieel in de bioscoop uitgebracht. De film is eerder die maand al te zien in diverse voorpremières.

Casper en Emma maken theater

Waar gaat deze film over?

Elk jaar zamelt de kleuterschool van Casper en Emma op een leuke manier geld in voor het goede doel. De tijd voor het inzamelen van geld is aangebroken! De klas van Casper en Emma doet haar uiterste best om een idee te verzinnen waarmee zij een weeshuis in India zonder elektriciteit kunnen helpen. Nadat Casper en Emma een theater hebben bezocht, komen ze samen met de klas op een geweldig idee. Ze gaan een toneelstuk maken over kaarsen die licht geven in het donker. Natuurlijk krijgen Mevrouw Konijn, Welpje en de andere knuffels een bijzondere rol in het stuk. Lukt het om genoeg geld in te zamelen voor het weeshuis? Een heel vrolijk en spannend avontuur voor de beste vriendjes!

Speelduur: 81 minuten | Doelgroep: Alle Leeftijden

Wat vonden wij van Casper en Emma maken theater?

Wij zijn allemaal groot fan van Casper en Emma! Met z’n allen hebben we deze film al mogen bekijken en de kinderen waren allemaal weer erg geboeid. Zowel onze zoon van 2 en onze dochter van 5 jaar. Ik heb onze dochter een aanal keren horen lachen, dus ik kon merken dat ze helemaal in de film zat. Casper en Emma maken echte familiefilms waar kinderen zich goed in kunnen verplaatsen en ook nog wat van kunnen leren. Doordat onze dochter al op school zit is het erg herkenbaar voor haar. Op school hebben ze namelijk regelmatig optredens, dus voor haar was het leuk om te zien hoe Casper en Emma dit deden. Wij vinden deze film zeker weer een aanrader als je fan bent van Casper en Emma!

Casper en Emma maken theater

Winactie

Omdat wij zo’n fan zijn van Casper en Emma mogen wij 2x een leuk prijzenpakket weggegeven. In dit prijzenpakket zit:

• Dvd van ‘Casper en Emma in de bergen’
  • ‘Casper en Emma in Afrika’ Doeboek met verhalen en stickers

Wat moet je doen om kans te maken op deze prijs?

• Vertel ons in de reacties hieronder voor wie en waarom je deze prijs zou willen winnnen.
  • Reageer met een geldig emailadres (niet zichtbaar), zodat we je kunnen mailen als je gewonnen hebt
  • Zorg ervoor dat je lid bent van onze Facebookpagina

De winactie loopt van woensdag 30 mei tot en met woensdag 13 juni 23.59 uur. De winnaar krijgt persoonlijk bericht. Je hebt 48 uur de tijd om jouw gegevens terug te mailen. Doe je dit later, dan gaat de prijs helaas naar iemand anders. Over de uitslag van de winactie wordt niet gecorrespondeerd.

Update: Deze winactie is inmiddels beëindigd. De winnaars hebben persoonlijk bericht gekregen.

Casper en Emma maken theater

Dit artikel is een samenwerking